Asset Publisher

Return to Full Page

آغاز به کار پژوهشکده مطالعات کاربردی در علوم ورزش

آغاز به کار پژوهشکده مطالعات کاربردی در علوم ورزش

 

 

پژوهشکده مطالعات کاربردی در علوم ورزشی به طور رسمی فعالیت خود را در دانشگاه اراک آغاز خواهد نمود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک، پژوهشکده مطالعات کاربردی در علوم ورزشی به طور رسمی فعالیت خود را در دانشگاه اراک آغاز خواهد نمود. چشم انداز پژوهشکده مطالعات کاربردی در علوم ورزشی شامل گسترش زمینه های پژوهشی کلان و میان رشته ای علوم ورزشی با موسسه های پژوهشی استانی و کشوری؛ استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و برای سازماندهی پژوهشی وسیعتر و کارآمدتر؛ و در نهایت تنوع بخشی به منابع مالی آموزشی- پژوهشی ، با اولویت حل مشکلات حرکتی، تندرستی مردم و ورزشی ورزشکاران و تجاری سازی پژوهشها خواهد بود.
دکتر خلجی، عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی و مسؤل راه اندازی این پژوهشکده در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه اراک اهداف ذیل را از تأسیس این پژوهشکده برشمرد:
۱. سیاست گزاری و برنامه ریزی برای گسترش فعالیت های پژوهشی دانشگاه، سازمان های مرتبط؛
۲. هدایت فعالیت های پژوهشی علوم ورزشی به سمت نیازها و مشکلات حرکتی ، تندرستی وسلامتی مردم و ورزشی ورزشکاران و اولویت های پژوهشی استانی و کشوری و اجرای آنها؛
۳. شناسایی نیازهای آموزشی –پژوهشی علوم ورزشی دستگاه های اجرایی استان و کشور و اجرای آنها؛
۴. اجرای دوره های آموزشی – تخصصی علوم ورزشی مورد نیاز دانش آموختگان و سایر گروه های هدف؛
۵. ارتباط با جامعه-صنعت-گروه های صنعتی دانشگاه ها برای ساخت تجهیزات ورزشی آموزشی و تمرینی.
دکتر خلجی در ادامه، تلاش برای پیشرفت تندرستی و حفظ سلامتی؛ تقویت قابلیت های جسمانی، روانی، اجتماعی و ورزشی؛ پیشگیری از آسیب های روانی، جسمانی، اجتماعی؛ و درمان برخی بیماری ها با همکاری متخصص مربوط گروه های مختلف سنی و جنسی را به عنوان زمینه های فعالیت این پژوهشکده برشمرد.
ایشان در پایان افزود، سازمانهایی چون آموزش و پرورش، بهزیستی، اداره کل تربیت بدنی و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، زندان ها، ...و مراکز  آموزشی- پژوهشی استانی و کشوری با این پژوهشکده تعامل خواهند داشت.